Havadaki sıkı rekabet ve zorlu ekonomık şartlar bir şırketın daha cokmesıne
neden oldu.Spanair ,Macar havayolları Malev ve Amerıcan Aırlınes sın
sahıbı AMR ın ardından gectıgımız gunlerde Aır Australıa da ıflas ettıgını
acıkladı.yine gectıgımız gunlerde Aırfrance - Klm 2011 avrupa ıcı ucuşlarda
700 mılyon eur zarar ettıgınını acıkladı.
arda arda gelen bu kotu haberlerın nedenlerıne bır bakalım.
havacılık sekteru, daha dogrusu havayolu tasımacılıgı ciddi riskler taşır.
Havayolları aslında her güne zararla başlar.
Uçak Kirası Giderleri
Uçak Sigorta Giderleri
Akar Yakıt Giderle
Yer İşletme Giderleri
Üst Geçiş Giderleri
Leasesing Giderleri
Handling Giderleri
Hava Emniyet Giderleri
İkram Giderleri
Yolcu Ek Hizmet Giderleri ( Tekerlekli sandalye, teknik giderler,
teknolojik giderler v.b..)
Personel Giderleri ( Pilot, Kabin memuru ve diğer..)
Uçak Bakım giderleri ( Mühendis, teknik hizmet v.b..)
Köprü ve Körük giderleri
Personel Yatı giderleri
Rötar ve Hava koşulların sonrası oluşan yolcu otel ve diğer giderler..
Uçuş saati bazlı teknik bakım giderleri
Konma ve konaklama giderleri
Ek hizmet giderleri ( gazete, dergi, görsel araçlar v.b..)
Bu yüzden havayolları cok tecrubeli kıişiler ve kurumlarca yonetilmeli,
aynı şekilde personeli de profosyonel kadrolardan oluşmalıdır.
Son yıllarda milli havayolumuz THY nın de surekli hat açarak hızla büyümesi
sektörde endişe yaratmaktadır.Umarım gerekli çalışmalar sağlıklı bir şekilde
yapılmıştır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder