1 Haziran 2011 Çarşamba

THY nereye uçuyor!




Thy 2001 yılının ilk üç ayındaki zararını 332 mılyon lira olarak acıkladı
evet yanlış duymadınız yazıyla üçyüzotuziki milyon lira , eski para ile
üçyüzotuziki triyon.

Son yıllarda sıkıntılar yaşayan havacılık sektorunun parlayan ! yıldızı Thy
peşpeşe anlaşmalarla Barcelona, Manchester United,Euroleague,
Kobe Bryant gibi isimlere sponsor oldu.
Malasef başarılı bir reklam kapmanyasından ziyede programsız ,şov amaçlı
bir oluşum oldugunu yavaş yavaş gozlemlemeye başlıyoruz

Thy milli havayolumuzdur, ozellıkle cogu avrupalı havayollarından kalitelidir,
guvenilirdir fakat bu hızlı buyume endişe yaratmaktadır.
Yuzde 200 buyuyen bir filo,sureklı acılan hatllar , artan sefer sayıları,
onemli sponsorluklar madolyonun gorunen parlak yüzüdür ,fakat unutmamak
gerekir ki havacılık dunyanın en maliyetlili işlerinden biridir ve son derece ciddi
riskler içerir.Bir cok hedefiniz elinizde olmayan nedenlerden de sapabılır.
Arap ulkelerındeki olaylar, Japonya Depremi, gectıgımız yıl patlayan volkan
ve kul bulutları ve daha bir cok golbal ornek cok başarılı bır sezonunuzda
dahi sızı sarsabılır.

Nitekım Thy nın en tepesindeki isim de ‘THY 2011 de duragan bır yıl gecırecek,
Ama 2012 yılı patlama yılımız olacak.’ dedi.sımdı arşivleri araştırsak  gecen yıl
benzer cumleyi 2011 yılı ıcın soylemıstır muhtemelen.
  
Yenı acılan ve  acılacak hatlarda da  tutarsızlıklar goze carpıyor

Bu yıl Thy nın Sabıha Gokcen gibi uluslararası bir havalimanından Kıbrıs
ucuşları kaldırıldı,hemen hemen yılın her donemınde yolcu potansıyelı olan bir hat
kaldırılıyor ama bır bakıyorsunuz Hatay -Kıbrıs hattı acılıyor.
boyle garıp bır ucuş planlama olabılır mı.

Italya ucusları ıle nerdeyse uculmadık sehır kalmıyor.Roma, Mılano Venedık ten
sonra Cenova ,Torıno Napolı baslıyor , bu yeni uc hat yerıne Floransa veya cok yakın
Pısa planlanabılırdı.Hele ki Napolı hattı cok gereksız,tur programlarında guzergah
uzerınde extra gezi olarak yer alan bu sehır ıcın nasıl karar verıldı anlamak mumkun degıl

Keza Ispanya da  Malaga hattı yerıne Ibıza,Mallorca yolcu gıbı potansıyelı yuksek yerler
olabılırdı.
Iran da Tahran,Tebrız ,Şiraz olmak uzere 3 hatta rağmen bir de İsfahan hattı açmak isteniyor 

Yine Irak ta Bagdat , Erbıl hatlarına ek olarak acılmak ıstenen yerler Basra ,Necef ve Musul

Ticari ilişkilerin gelişmesini sağlamak amacı ıle acılmış ,yolcu potansıyelı olmayan
bir cok Afrıka sehrı de cabası.

Bu tıcari polıtikalar havayolunun işi olmamalı ,sıyasetin golgesınde havacılık yapılmaz.
En son yapılan acıklamaya gore su an 12 hattın buludugu Afrıkada 15 yenı sefer
konacak ve bunun ıcın 10 ucaklık bır sıparıs verılmış.

Son olarak bir havayolunun buyumesi ,sınıf atlaması uzun vadede planlanlanmalıdır..
Harıtaya noktalar koyup uçuş ağını genışletmekle büyüme ne kadar saglıklı olur kararı sız verın..

Hiç yorum yok: